Ana içeriğe atla
Toplu taşıma araçlarında uymamız gereken kurallar
1-Bir toplu taşım aracında belirlenen duraklar dışında inip binmek için sürücüye ısrar etmemek Toplu taşıma araçlara ait duraklarda inmeliyiz
2-Araç içinde yalnızca yolculara ayrılan yerleri kullanmalıyız.Araçların kasaları olsun yüklerin üzerinde olsun mutlaka suretle yolculuk yapmamalıyız.Ayrıca aracın ruhsatında yazan istinap haddi kadar araca yolcu almalıyız
3-Toplu taşıma araçlarına fazla yük bagajla binmemek kendi eşyaları arasında tehlikeli madde taşımamalıdır yolcu
4- durakta beklerken sıraya uymak diğer yolcuların haklarına saygılı olmak
5- Yolcu 4925 sayılı karayolları yolcu taşıma kanunun belirtiği gibi mutlaka Bileti almalı
6-bunun dışında sürücüyü araç kullanırken sorularla ya da sohbetle meşgul etmemek
7-Araç içinde Yüksek sesle konuşmamalıyız
8-Toplu taşıma araçaların koltuklarına yazı yazmamalıyız yırtmamalıyız
9-Toplu taşıma araçalarında kabukulu yiyeçekler yememeliyiz
10-Yolculuk Sonuna kadar Biletimizi saklamalıyız
11-Toplu Taşıma araçlarında yüksek sesle müzik dinlememliyiz
12-Yolculuk sırasında ayakabılarımız çıkartmamalıyız
13-Yolculuk sırasında çok ağır kokulu yiyecwek yememeliyiz(Sarımsak Köfte …vs
14-Yolculuk sırasında tanımadığımız kişilerden içeçek bir şey almamalıyız.
15-Araç içinde kavga etmemeliyiz
16-Ön koltukta 10 yaşını doldurmamış çoçuklar taşıtın ön koltuğunda yolculuk yapmamalı
17-Okul servislerinde öğrenciler emniyet kemerlerini takmalı
18-otomobil Minibüs ve otobüslerin ön koltuklarında oturan yol cular emniyet kemeri takmalı
19-Toplu taşıma aracın ön kapıdan binmek arka kapıdan inmek
20-yolun sağından inmek
21-ön koltuklara yaşlı savaş gazilerihamileözürlülere yer vermeliyiz.
22Ayakta yolculuk etmemeliyiz
23arac durmada kapıdan aşağıya inmemeliyiz
24-taşıtlardan kapıya yaslanmamalı ve pencereden kapıulardan kollar başlar çıkartmamalıdır.Toplu taşıma araçalarında ilk basamakta bulunmamalıyız
25-Toplu taşıma araçalarına binerken Biletimiz veya paramızı önceden hazırlamalıyız
26-taşıttan inince hemen koşmamalı indiğimiz taşıt uzaklaşmadan karşıya geçmemeliyiz.Hemen araçtan inince aracının önünden arkasından geçmemeliyiz
27 yolculuk sırasında sürücü tarafından kapıları açık biçimde aracı kullanılmamasına izin verilmemeli
28Yolcuların araç içi güvenlik amacıyla konmuş kurallara uymak cep telefonu ve benzeri elektronikaraçları yolculuk boyunca kapalı tutmalıyız
29-Metro gibi araçların biniş peronlarındaki sarı çizgiyi geçmemeliyiz
30 emniyet kemerini bağlamak yolculuk sırasında araç içinde takmalıyız güven448@gmaıl.comgüven448@hotmail.comgüven448@hotmail.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİTKİ VE HAYVAN HÜCRESİ ARASINDAKİ FARKLAR Bitki ve hayvan hücreleri arasında benzerlikler olduğu gibi farklılıklar da bulunmaktadır. Bitki ve hayvan hücrelerinin biçimleri ve taşıdığı bazı organelleri farklıdır. Aşağıdaki şemayı inceleyiniz. BİTKİ HÜCRESİ HAYVAN HÜCRESİ 1. Hücre duvarının varlığı nedeniyle köşeli bir görünüme sahiptir. 1. Hücre genellikle yuvarlağa yakın şekildedir. 2. Hücre zarının dışında hücre duvarı (hücre çeperi) bulunur. 2. Hücre duvarı yoktur. 3. Sentrozom yoktur. 3. Sentrozom vardır. 4. Az sayıda ve büyük kofullar vardır. 4. Çok sayıda ve küçük kofullar vardır. 5. Kloroplast vardır. 5. Kloroplast yoktur. Hayvan Hücresi Hücre çeperi bulunmaz. Sadece hücre zarı bulunur. Plastit içermez. Bu yüzden fotosentez yapamazlar. Hücre bölünmesi  sırasında kullanılan sentrozoma sahiptirler. Genellikle küresel yapıya sahiptirler. Lizozom vardır. Hayvan hücrelerinde sitoplazma boğumlanarak bölünür. Hayvan hücrelerinde iü ipliklerini sen...

biyoloji performans

1665 yılında Robert Hooke kendi yaptığı bir mikroskop ile bitkiler ve mantarları incelerken,boşluklardan oluşmuş küçük odacıklar gözlemledi.Bu boşluklara ''Odacık=Cell=Hücre''  adını verdi. Aslında Hooke'un gördüdüğü bu odacıklar bitki hücrelerinin etrafını saran cansız hücre çeperlerinden başka birşey değildi. Hooke mikroskobu ile yapmış olduğu gözlemleri ,hücre ve çeşitli çizimleride içinde barındıran döneminin en çok satan kitaplarından ''Micrographia'' isimli eserinde yayınladı. ''Hücre Teorisi''  alman zoolog Theodor Schwan,Mathias Schleiden ve ünlü alman patolog Rudolf Virchow 'un çalışmaları sonucunda kurulmuştur.1839 yılında Schleiden bitkilerin en küçük yapısal biriminin hücre olduğunu ve dokuların hücrelerden oluştuğunu bulmuştur. Yine 1839 yılında Schwan bitkilere ek olarak hayvansal dokularında hücrelerden oluştuğunu deney ve gözlemlerine dayanarak açıklamış ve hücre teorisine çok önemli katkılar sağlamı...
Trafik Kazası - Trafik Kazaları ve Nedenleri 28 Ekim 2006 Cumartesi 12:35   Diyadinnet   Yararlı Bilgiler Ülkemizde her  Gün  yaklaşık 600  ve  her  Saat  27  trafik kazası  oluyor. Bu kazalarda günde 5-20 kişi ölüyor, 200 kadar kişi de yaralanıyor. Ortalama her  yıl  5-6 bin kişi ölmekte ve 100-200 bin kişi de yaralanmaktadır. Trafik kazalarının oluşmasının en önemli etmeni insandır. Bu oran ortalama %94'lere kadar ulaşmaktadır. İnsan Faktörü %66 Sürücü %27 Yolcu %1 Araç Faktörü %5 Yol Faktörleri %1 Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri Trafik kazalarının sebepleri aşağıda verilen maddeler halinde gruplandırılabilir : İnsan a) Sürücü b) Yaya c) Yolcu Yol Taşıt Çevre Trafik yönetim,denetim ve uygulaması İnsan Faktörüne Bağlı Trafik Kazalarının Nedenleri a) Acemilik, b) Dikkatsizlik, c) Uzun süre uykusuzluk, d) Hatalı sollama, e) Aşırı hız, f) Fazla yük taşımak, g) Alkollü araç kullanmak, h) Ba...